Möte med upproret för nattöppen akutmottagning i Alingsås

Förra veckan träffade vår gruppledare Martin Lindberg och ordförande Maria Adrell ledningsgruppen för upproret ”Vi som vill ha nattöppen akutmottagning på Alingsås sjukhus”.
Det var ett trevligt möte och Vänsterpartiet Alingsås delar gruppens oro över vårdens tillgänglighet utanför de större sjukhusen, och V arbetar i regionen för att tillföra vården de medel som behövs för att kunna garantera trygg och likvärdig vård över hela regionen, något som år av nedskärningar och politiskt vanstyre från det blågröna regionstyret har äventyrat. Det viktigaste för oss är att se till att vår vårdpersonal har goda arbetsvillkor och lön som gör att vi rekrytera och behålla framförallt sjuksköterskor i regionen.
Vänsterpartiet vill öka vår offentliga konsumtion, det vill säga: vi vill bygga ett land för flertalet, oavsett var du bor eller hur stor plånbok du har. Bara genom att öka statens offentliga konsumtion kan vi finansiera ambulanssjukvård och nattöppna akutmottagningar.
Martin Lindberg, Gruppledare
Maria Adrell, Ordförande