aktuellt

Vänsterpartiet Alingsås Årsmöte 2022

Vänsterpartiet Alingsås arrangerade digitalt årsmöte den 16 januari där Marcus Wallin valdes till ny ordförande och motioner antogs om att Vänsterpartiet ska driva frågan om att Vänsterpartiet ska driva på för att kommunen ska starta och driva en ungdomsverksamhet, anlägga fler hundrastgårdar och att kommunen behöver en inomhus skatepark.

Nya ordförande Marcus Wallin kommenterar utnämningen:
– Jag är oerhört stolt över att medlemmarna valt mig som ordförande när vi går in i valåret 2022. Senaste tre åren har Vänsterpartiet i Alingsås gjort en fantastisk politisk resa och partiföreningen har aldrig varit starkare än idag. Det är tydligt att det är Vänsterpartiet som tar strid för att försvara allmännyttan och rädda välfärden. Vi är det politiska alternativ och oppositionsparti som Alingsås behöver för att råda bot på kommunens sociala och politiska problem.

Det var en enad partiförening som avtackade Maria Adrell efter tre år som ordförande i partiföreningen och valde partiföreningens vice ordförande Marcus Wallin till ny ordförande. Den nya styrelsen består nu av ordinarie ledamöterna Marcus Wallin, Maria Adrell, Kjell Beglert och Patrik Eriksson. Till ersättare valdes Sanna Dabolins, Meltem Cimen och Felix Wågensand.

För mer information, kontakta:
Marcus Wallin, ordförande